Administrative structure

The Olympic Park team includes some 150 permanent employees as well as 800 event employees who work when events are held.

Minister Responsible

Caroline Proulx
Minister of Tourism

Board of Directors

Maya Raic, Adm. A.
Chair of the Board

Members

Michel Labrecque
Président-directeur général
Parc olympique

Paul Arseneault
Titulaire de la Chaire de tourisme Transat
Professeur
Département de marketing
ESG UQAM

Pierre Dauphinais
Administrateur
Retraité

Julie Favreau-Lavoie
Conseillère en immobilier

Gaëtan Laflamme, CPA, CA
Associé
Petrie Raymond

Martin Laurendeau
Directeur développement des affaires
NCP Capital Partners

Sylvia Morin
Consultante – Stratégie, communications et gestion de notoriété

Rossana Pettinati
Administratrice de sociétés, CRHA

Marie-Jacqueline Saint-Fleur
Directrice des finances – Ingénierie
CMC Électronique inc., filiale d’Esterline Corporation

Senior Management

Michel Labrecque
Président-directeur général

Denis Privé
Secrétaire général et vice-président, Affaires juridiques et corporatives

Marc Chabot
Vice-président, Finances et administration

Maurice Landry
Vice-président, Construction et entretien

Employees

Employees at the Olympic Park hold a wide range of positions. The permanent staff includes administrative assistants, attorneys, project managers, engineers, accountants, various technicians and clerks, and a number of tradespeople, including electricians, mechanics, plumbers and carpenters.

The events staff includes funicular operators, guides (for guided tours), souvenir shop salespeople, cashiers, and reception-area and parking attendants.